Cinema Suitcase: Antiekonomija života

 

Estetika migracije, koncepti mobilnosti &organizacija ekonomskog života  

 

Cinema Suitcase je internacionalna skupina filmskih autora koji rade na projektima eksperimentalnih i socijalnih dokumentaraca.   

 

Grupu čine: Mieke Bal, Zen Marie, Thomas Sykora, Gary Ward i Michelle Williams

 

Dolazeći iz raznih područja vizualnih umjetnosti, autori istražuju samonaraciju protagonista svojih filmova, kroz fokus na intimnosti s karakterom, prije nego na konstrukciji priče oko njihovih života. Ovakav pristup naglašava performativnu kvalitetu stvaranja filma kao kolektivnog procesa. Produkciju kolektiva Cinema Suitcase vodi Mieke Bal, profesorica teorije književnosti Univerziteta u Amsterdamu, članica Nizozemske kraljevske akademije znanosti i umjetnosti, teoretičarka kulture, osnivačica i direktorica Amsterdamske skole za kulturnu analizu, teoriju i interpretaciju (ASCA) Univerziteta u Amsterdamu.   

 

Manje poznata kao video umjetnica, Mieke Bal prije svega figurira kao jedna od najznačajnijih teoretičarki kulture danas, među čijim se mnogobrojnim knjigama izdvajaju: Travelling Concepts in the Humanities: A Rough Guide(University of Toronto Press, 2002.) i Narratology: Introduction to the Theory of Narrative (University of Toronto Press, 1997.). Njen najnoviji pothvat predstavlja A Mieke Bal Reader, nedavno izišao u izdanju University of Chicago Press (svibanj 2006

 

Putujuća video instalacija/internacionalni kolaborativni medijski projekt   

 

Kustos: Marko Stamenković (O3ONE, Beograd), u suradnji sa povjesničarem umjetnosti Nikicom Klobučarem (Zagreb) i umjetnikom Gordanom Karabogdanom (Zagreb)     

 

Nothing is Missing   Cinema Suitcase  (Mieke Bal)  (montaža: Gary Ward, suradnja: Shahram Entekhabi)    višekanalna videoinstalacija, 35’(loop), 2006.     

 

Colony   Cinema Suitcase  (Michelle Williams, Gary Ward)  dokumentarni film, 32’ , 2006.       

 

Access Denied   Cinema Suitcase  (Mieke Bal, Thomas Sykora, Gary Ward)  dokumentarni film, 30’, 2005.       

 

Mille et un jours   Cinema Suitcase  (Mieke Bal, Zen Marie, Thomas Sykora, Gary Ward, Michelle Williams)  dokumentarni film, 43’, 2004.    

 

O projektu:   Nakon projekcija filmova Tisuću i jedan dan (Mille et un jours) i Odbijen pristup (Access Denied), održanih tijekom rujna ove godine u Križevcima (Urbana kultura i edukacija), Rijeci (Klub Palach) i Puli (Monteparadiso, Centar udruga K. Rojc), kao i u Barutani u Osijeku (od 16. do 18. listopada), projekt pod nazivom ANTI-EKONOMIJA ŽIVOTA (DIS-ECONOMY OF LIFE) internacionalnog filmskog kolektiva Cinema Suitcase iz Amsterdama (Nizozemska) predstavlja se u Galeriji Miroslav Kraljević u Zagrebu (28.10. – 8.11. 2006.).    

 

 – Četverokanalna video instalacija Nothing is Missing, autorski video projekt teoreticarke Mieke Bal, prati narative „nevidljivih“ subjekata koji se nikada ne dovode u pitanje – majki, koje na najemotivniji nacin prozivljavaju gubitak odlaskom migranata iz svojih zajednica (kćeri, sinova, obitelji).     

 

– Colony je priča o multinacionalnoj tvrtki, izgubljenom sistemu produkcije, o kolonizaciji i hijerarhiji te o politickom okruženju individualnog rada u kojem je život pojedinca izmiješan s globalnom korporativnom vizijom. Film otvara jedno od temeljnih pitanja suvremenog svijeta, koje ipak ostaje bez odgovora: je li prevladavanjem kolonijalizma moguce izbjeći i neo-kolonijalizam?     

 

– filmovi Mille et un jours i Access Denied istražuju utjecaje aktualnih represivnih politika migracije na živote individua koje su im podvrgnute. Dok Mille et un jours predstavlja eksperimentalni narativ koji prati četiri generacije tunizijskih imigranata u Francuskoj i balansira kako između klasične forme i arapske tradicije, tako i između vesele sadašnjosti i ne tako davne traumatične prošlosti, Access Denied dovodi u pitanje načine na koje ovakava politička klima uvjetuje mogućnost umjetničkog stvralaštva i kulturne prakse, ali i pitanje definiranja nacionalnog i kulturnog identiteta na konkretnom primjeru životne povijesti Palestinca na stipendiranom akademskom usavršavanju u Nizozemskoj.   

 

O kustosu izložbe:   Marko Stamenković (1977) je povjesničar umjetnosti, kritičar i kustos iz Beograda.   Program realiziran u suradnji:   O3ONE (Beograd)   www.o3.co.yu