Elizabeth Cohen: Nadomjesci & Michael Talley: Prtljaga

„Prtljaga“ Michaela Talleya

Postupak je naizgled jednostavan. Na primjer, na dno smeđeg putnog kovčega Michel Talley pričvrstio je komad čistog bijelog papira i na njega postavio samohodnu rotirajuću tripodnu crtaću spravu konstruiranu po vlastitoj zamisli. Tijelo je sastavio od jeftinog elektromotora na baterijski pogon, a tri zvjezdasto raspoređena aluminjska držača oslonio je na crtaće patrone ispunjene crvenom, zelenom i zlatnožutom tintom. Uključio ju je, a ona je otpočela svoj nasumičan ples odbijajući se od stranica kovčega pritom iscrtavajući svoju putanju po papiru. Potom je zatvorio kovčeg i smjestio ga u transportni sanduk s ostalim kovčezima koje je opremio različitim crtaćim napravama. Po Michaelovoj procjeni naša sprava zaustavila se na pola puta od Brooklyna do aerodroma JFK. Ostatak crteža posljedica je različitih potresa prozročenih kretanjem dostavnog vozila, čekanjem na carinskim postajama, utovarom u avion, njegovim uzlijetanjem, letom i slijetanjem, istovarom, ponovnim stajanjem, manipulacijom na carinskom terminalu u Zagrebu, transportom do grada. Konačno svih deset putnih kovčega položeno je na pod Galerije Križić Roban, otvoreno i tada su, svaki na sebi svojstven način, prestali bilježiti svoj putni dnevnik. Sve dok ne krenu natrag.

Michaelu i nama, svjedocima otvaranja kovčega, trenutak u kojem su crteži ugledali svjetlo dana bio je uistinu uzbudljiv. Rezultati su bili nepredvidljivi i premda je većina nadmašila očekivanja, likovni kvalitet crteža potpuno je nebitan u estetskoj procjeni ciklusa „Zračna prtljaga“. Različite sprave koje je Michael Talley ugradio u prtljagu, od relativno složenih poput opisanog „ Zračna prtljaga #3“ do jednostavnih poput „Zračna prtljaga #8“ gdje je golf loptica posrednik između papira i staklenih laboratorijskih pipeta ispunjenih crnom tintom, a putovanje prtljage uzročnik njihove interakcije, ukazuje na drugačije interese. Talleya zanima sraz konstruirane strukture sa nepredvidivim, nasumičnim okruženjem koje je prema njoj indiferentno. Uz evidentnu sklonost i maštovitost u izvedbi u osnovi mehaničkih objekata, nameću se dublja značenja sve do moguće paradigme stvarnosti. No, tu su i vedriji momenti. Koncept izložbe koja se samo-dovršava na putu do svog odredišta na drugom kraju svijeta, praktičan je i duhovit odgovor na zahtjevne organizacijske probleme transporta izložbi i birokratiziranih prelazaka granica.  Ironična ideja sanduka u kojeg su poslagani manji putni kovčezi iz autorove zbirke perifernalija, zauzeti bučnom ili tihom, ali potpuno nesvrhovitom seizmografijom putovanja dok cijelo vrijeme i bez prekida olovke, flomasteri, pasteli, tuševi učvršćeni na klizače, osjetljive opruge ili bačeni da se slobodno kotrljaju po kovčegu, bilježe stotine neiščitljivih podataka s preuzetnošću znanstvenog istraživanja.  Ovaj osjećaj za parodiju poveznica je s videom „Testiranje vozila“. Michael, pasionirani ljubitelj automobila, preuredio je Chevrolet kamionet ugradivši još jedan par stražnjih kotača te ih sva četiri dodatno deformirao. Tijekom beskrajne vrtnje u krug po prašini bezimenog bruklinskog dvorišta, ovaj besmisleni prototip pod budnim i neutralnim okom kamere komično se bacaka i batrga. Proizvodi radionice Michaela Talleya otjelovljuju kreativnost u njenom najčišćem, bezinteresnom obliku. Bez evidentne želje za provokacijom ukazuju na esencijalni civilizacijski problem opsesije utilitarnim koji polako, ali sigurno guta znanost, tehnologiju i umjetnost.

predgovor Branko Franceschi

„Nadomjesci“ Elizabeth Cohen

Analizirajući karnevalesknu tradiciju srednjeg vijeka i renesanse Mihail Bahtin opisuje groteskno tijelo kao tijelo u nastajanju, tijelo koje gradi i stvara drugo tijelo kako bi se nakratko postigao osjećaj bliskosti i kozmičkog sjedinjenja čovjeka sa svime što ga okružuje. Ono što prepoznajemo kao groteskno ili bi to po nekim svojim naznakama trebalo biti – provlači se kroz sva tri dijela (video, fotografije, objekti) koji sačinjavaju ovu izložbenu cjelinu.  Video „Parada sirena“, dokumentarna snimka tradicionalne povorke koja se održava na bruklinskom Coney Islandu, prikazuje spontano organiziranu manifestaciju u kojoj sudjeluju svi oni koji to žele, odijevaju ono što žele i zabavljaju se na način na koji žele. To bizarno pučko slavlje posvećeno sirenama sačuvalo je narav karnevala, ostajući netaknuto od moćnih pipaka kapitala i politike, koji se tako rado vole ispresti s najrazličitijim oblicima masovnih veselica.  U sofisticiranim fotografijama koje se nalaze sučelice video zapisu prepoznajemo klišee modne fotografije, otjelovljenje ideala emotivne hladnoće i distanciranosti suvremene žene. Moda kao odraz životnog stila nikad nije lišena statusnog kodificiranja. U analizama jezika različitih društvenih slojeva Pierre Bourdieu ukazao je kako nije slučajno što težnja za distinkcijom u svoj odnos prema jeziku unosi čak i onu intenciju koju implicira odnos prema tijelu. „Taj je osjećaj utisnut u najdublje regije tjelesnih dispozicija: tenziji tržišta odgovara čitavo tijelo svojim držanjem.“.  

Tijela se doimaju nadmoćnima, klaustrofobična u brizi prema samima sebi i zato samodostatnima. Ljupko i frivolno koketiraju s izdancima koji strše iz pustenih „zavoja“. Neće izostati ni iznenadnih asocijacija na Beuysa, no cijelo je ozračje posve suprotno od onog kakvog emaniraju njegove monumentalne ideje o povratku tjelesnoj toplini i energiji. Prizori tijela Elizabeth Cohen prije bi se mogli usporediti s Deleuze/Guattarijevim „žudećim mašinama“ ili „tijelima bez organa“ na što implicite upućuju bezlične krojačke lutke. Prišiveni dodaci u obliku dijelova tijela, životinjica i medicinskih pomagala, više ne upućuju na neki organizam koji bi funkcionirao fantazmatski – kao neko izgubljeno jedinstvo ili budući totalitet. Naziru se artificijelne metamorfoze koje ne pripadaju sferi karnevalesknog humora iako se tim elementima služe. S dobrom dozom ironije u kojoj ipak ne nedostaje duhovitosti (možda bliže crnom humoru ), radovi Elizabeth Cohen diskretno reflektiraju neku bližu ili udaljeniju, no svakako već postojeću stvarnost u kojoj znanost i tehnologija bdiju nad ljudskim tijelom i neumorno skrbe o „poboljšanju kvalitete života“..

predgovor Iva R. Janković

Životopisi:

ELIZABETH COHEN, 119 North 11th Street #1C. Brooklyn, NY 11211  tel/fax (718) 963 2450  elzcohen@aol.com    

EDUCATION: 1992 Fellow, studio program, Whitney Museum Independent Study Program, N.Y.C.  1991 MFA Sculpture, with honors, Rhode Island School of Design  1986 BFA Sculpture, with distinction, California College of Arts and Crafts   

SOLO EXHIBITIONS:

2001 „Random Access“, Sideshow Gallery, solo exhibition, collaborative project, Brooklyn NY  2000 „Flesh + 1“, performance, Mercer Union Gallery, Toronto, Canada  1995 „Pillars of Salt“, solo exhibition, collaborative project, Franklin Furnace Archive, N.Y.C.  1995 „Stolen Goods“, solo exhibition, collaborative project, Southern Exposure Gallery, SF CA  1994 „Maryland On View“, solo exhibition, collaborative project, Maryland Art Place, Baltimore, MD  1991 „Doubled Vision“ solo exhibition, Sol Koffler Gallery, Rhode Island School of Design   

GROUP EXHIBITIONS AND SCREENINGS:

2002 „The Culture of Violence“, University Gallery, University of Massachusetts, Amherst Mass.  2001 „21st“ Suffragettes“, Sideshow Gallery, Brooklyn NY  2000 Open House Exhibition, Cimelice Castle, Center for Contemporary Art, Czech Republic  1999 „Tele Vision: Man-Machine: Interfaces and Technological Discourses“, Film Festival, Bogota Columbia  1999 Five 29 Ninety 9, St Ann’ s Church, Brooklyn NY  1999 „Hot Lunch“, Hartnett Gallery, University of Rochester  1998 „Fuzzy Logic“, video program, Art in General, N.Y.C.  1997 „No Small Feat“ Investigations of the shoe in contemporary art, Rhona Hoffman Gallery, Chicago IL  1997 „Reality Check“, video program, Apex Art, N.Y.C.  1997 „GIRLS! GIRLS! GIRLS!“, Tricia Collins Grand Salon, N.Y.C.  1997 „Kimchee Xtravaganza“, Korean American Museum, Los Angeles CA  1995 „Telling Tales“, Rotunda Gallery, Brooklyn NY  1995 „1945“, Side Street Projects, Santa Monica, CA  1994 „From Head To Toe: Hair and Shoes“, Longwood Arts Project, Bronx NY  1994-95 „Between“, Emily Davis Gallery, University of Akron, Akron Ohio, traveling to the Bowman, Penelec and Megahan Galleries, Allegheny College, Meadville PA  1994 „The Body as Measure“, Davis Museum, Wellesley College, Wellesley MA  1994 „Who Chooses Who“, group exhibition & auction, New Museum, N.Y.C.  1994 „Telling . . . Stories“, Randolph Street Gallery, Chicago IL  1994 „Examining Room“, Ceres Gallery, N.Y.C.  1993 „Uber-Leben“ (On Life – On Survival), Bonner Kunstverein, Bonn, Germany  1993 „Memories, Facts and Lies“, Blum Helman Gallery, N.Y.C.  1993 „Songs Of Retribution“, Richard Anderson Gallery, N.Y.C.   

AWARDS AND RESIDENCIES

2001 ArtsLink Project Award, ArtsLink, a program of CEC International Partners  2000 Funded Artist’ s Residency, Cimelice Castle, Center for Contemporary Arts, Prague Czech Republic, Sculpture Space NY, Trust For Mutual Understanding  1998 Artist in Residence, Dept. of Visual and Performing Arts, St. Bonaventure University, Olean NY  1997 Artist’ s Residency, Djerassi Resident Artists Program, Woodside CA  1996 Funded Residency, Sculpture Space, Utica NY  1992 Van Lier Foundation Grant, Whitney Museum, N.Y.C  1990 & 91 Award of Excellence, Graduate Studies Division, Rhode Island School of Design   

BIBLIOGRAPHY:

2001 Martina Pachmanova, „Random Access“, exhibition review, Zingmagazine, Issue 16, Fall 2001  2001 Art Aske, „Elizabeth Cohen and Michael Talley at Sideshow“, exhibition review, The Brooklyn Rail, July/August 2001  2000 artbrain.org, Electronic Journal, Issue 1, 12/2000  1999 In[ ]visible Culture, Electronic Journal, Issue 1, 4/1999, www.rochester.edu/in_visible_culture  1997 Mary Kelly, Imaging Desire, MIT Press, 1997  1997 Carol Kino, „Girls! Girls! Girls!“ exhibition review, Time Out NY, July 31, 1997, pg.41  1997 „Kimchee Xtravaganza“, Korean American Museum, Los Angeles CA, exhibition catalogue  1995 Mason Klein, „Pillars of Salt“ exhibition review, World Art, Dec. 1995  1995 Vicky A. Clark, „Between“, The New Art Examiner, Summer 1995  1995 Karen Hershenson,“Kleptomania as art“, Contra Costa Times, Feb. 24, 1995  1994 Vivien Raynor, „Puerto Rican Artists Bridge Two Worlds Apart“, NY Times Westchester Ed., Dec. 4, 1994  1994 Mary Sherman, „ ‘ Body looks at how we measure up“. Boston Herald, Sept. 30, 1994  1994 Christine Temin, „Wellesley’ s ‘ Body’  also has a brain“, The Boston Globe, Sept. 23,1994  1994 M. Darise Alexander, „The body as metaphor“, The Wellesley TAB. Oct. 25, 1994  1994 „The Body As Measure“, Davis Museum, Wellesley College, MA, exhibition catalogue essay by Judith Fox  1996 Anemona Hartocollis, „Our Bodies Our Art“, NY Newsday, February 15, 1994  1994 „Telling Stories“, Randolph Street Gallery, Chicago IL, 1994, exhibition catalogue essay by Lynne Brown and Angela Kelly  1994 „Between“, Allegheny College, PA, and Universtiy of Akron, OH, 1994, exhibition cataologue essay by Robert Raczka  1993 „Uber-Leben“, Bonner Kunstverein, Bonn, Germany  1993, exhibition catalogue essay by Annelie Pohlen  

PUBLICATIONS:

 1999 „Phantom“, curated section of Zingmagazine exploring ideas of the phantom, including  my own text and visual work, and the work of 2 writers, Winter 1999.   

TEACHING EXPERIENCE:

1997-present Assistant Professor of Art, Dept of Art and Art History, University of Rochester, NY

MICHAEL TALLEY 119 North 11th Street #1C Brooklyn NY 11211  (718) 963 2450, mailto:mctal@aol.com

EDUCATION:

1998 MFA Mason Gross School of the Arts, Rutgers University, New Brunswick, NJ  1974 BFA San Francisco Art Institute, SF CA    

SOLO EXHIBITIONS:

2001 „Random Access“, collaborative exhibition, Sideshow Gallery, BrooklynNY  1995 „Pillars of Salt“, collaborative installation, Franklin Furnace Archive, N.Y.C.    

GROUP EXHIBITIONS AND SCREENINGS:

2001 „The Culture of Violence“, University Gallery, University of Massachusetts, Amherst Mass.  2001 „Amalgamation“, John Slade Ely House, New Haven CT  2001 Selected Artists Pages from Djerassi Resident Artists Program, San Francisco Arts Commission Gallery, SF CA  2000 „Four Walls Video Screening“, Four Walls Gallery, Brooklyn NY  Open House Exhibition, Cimelice Castle, Center for Contemporary Art, Czech Republic  1999 „Tele Vision, Man-Machine: Interfaces and Technological Discourses“, Film Festival, Bogota Columbia  Basel Art Fair, Zingmagazine NYC, Basel Switzerland  1998 MFA Thesis Exhibition, Mason Gross School of the Arts Gallery, Rutgers University, New Brunswick, NJ  1997 „No Small Feat“, Rhona Hoffman Gallery, Chicago, IL  1997 „Kimchee Xtravaganza“, Korean American Museum, Los Angeles CA  1997 „Reality Check“, video program, Apex Art, N.Y.C.  1997 „Sculpture Faculty Exhibition“, Livingston Art Gallery, Rutgers  University, New Brunswick, NJ  1997 „CAA MFA Exhibition“, juried group exhibition, Hunter College, N.Y.  1997 „Yale – Rutgers Show“, juried group exhibition, Mason Gross School of the Arts Gallery, New Brunswick NJ  1995 „1945“, Side Street Projects, Santa Monica CA  1995 „Page 12“, 450 Broadway Gallery, NYC.  1989 Eva Soltes Gallery, Berkeley CA  1978 Artists Soap Box Derby #2, San Francisco Museum of Modern Art, SF CA  1976 Artists Soap Box Derby #1, San Francisco Museum of Modern Art, SF CA 1976 San Francisco Museum of Modern Art Trophy show, SF Auto Center  1974 Bluxome Street Gallery, SF CA  1974 „Pearl Harbor Day“, Bluxome Street Gallery, SF CA, group exhibition    

AWARDS, RESIDENCIES & COMMISSIONS

2001 ArtsLink Projects Award, ArstLink, a program of CEC International Partners  2000 Funded Artist’ s Residency, Cimelice Castle, Center for Contemporary Arts, Prague Czech Republic, Sculpture Space NY  1997 Artist’ s Residency, Djerassi Resident Artists Program, Woodside CA  1996 Funded Residency, Sculpture Space, Utica NY  1986 Bronze Sculpture Commission, commissioned by the High Commissioner, Clan Donald U.S.A.    

BIBLIOGRAPHY  

2001 Martina Pachmanova, „Random Access“, exhibition review, Zingmagazine, Issue 16, Fall 2001  2001 Art Aske, „Elizabeth Cohen and Michael Talley at Sideshow“, exhibition review, The Brooklyn Rail, July/August 2001  2000 „Amalgamation“, John Slade Ely House, New Haven CT, exhibition catalogue  artbrain.org, Electronic Journal, Issue 1, 12/15/2000  1997 „Kimchee Xtravaganza“, Korean American Museum, Los Angeles CA, exhibition catalogue  1995 Mason Klein, „Pillars of Salt“ exhibition review, World Art, Dec. 1995  1978 Exhibition catalogue, Artists Soap Box Derby #2, San Francisco Museum of Modern Art, SF CA  1976 Exhibition catalogue, Artists Soap Box Derby #1, San Francisco Museum of Modern Art, SF CA    

TEACHING EXPERIENCE

2000 Instructor, Direct Metal and Kinetic Sculpture, SUNY, Purchase, NY  1994 – Sculpture Specialist, ongoing design and construction consultations  2000 and instruction – undergraduate and graduate students  1996 Instructor, Advanced Sculpture/Foundry, Mason Gross School of the Arts, Rutgers University,  1994 – 96 Instructor, Sculpture, Mason Gross School of the Arts, Rutgers University