Izložba Ebb Collective MATERIJALI PODRŠKE

otvorenje izložbe
20. lipnja, 19:00 – 21:00 h, GMK (Šubićeva 29)
ulaz slobodan

Ebb Collective izložit će svoj novi site specific rad Materijali podrške (Supporting Material) koji je nastao iz rezidencije održane tijekom travnja i lipnja u GMK. Rad istražuje prirordne i industrijske potporne sustave koji su u stalnom međuodnosu s kolektivnim stvaranjem i regenerativnim razmišljanjem. 

Tijekom rezidencijalnog boravka umjetnice su zajedno s timom GMK istraživale, propitivale i otkrivale slojeve sedimenata grada Zagreba – njegove povijesti, materijalnosti i životnosti. 

Istražujući i oponašajući modularne sustave primarno dizajnirane za podršku, sastavljanje i prilagodbu postavljaju pitanje kako ti sustavi mogu podržati nas u izgradnji organske, povezane prakse? Kako nam mogu pomoći u konstruiranju metodologije za kolektivno stvaranje koja je i regenerativna i njegujuća?

Uz skele kao središnju temu rezidencije, njihova referentna točka je simbiotski odnos između složenog sustava skela zagrebačke katedrale, erodirajućeg vapnenca koji ju gradi i stalnih radova na rekonstrukciji koji se i upravo sada odvijaju. Njihovo istraživanje razvilo se u figurativno iskapanje prirodnih potpornih struktura koje se povezuju s lokacijama masovne industrije i gradnje. Ključne točke interesa prate proizvodnu liniju koja vijuga od zatvorenog kamenoloma Bizek i oronule cementare Jedinstvo, pa sve do katedrale u centru grada.

Istraživanjem i kontekstualizacijom unutar Zagreba, site specific instalacija Ebb Collective bit će istovremeno arhivska i evolucijska. Procesi istraživanja, skupljanja i kolažiranja proizvode iterativni materijal, kako pronađen tako i izrađen. Privremeni aranžmani efemernog materijala bit će naglašeni modificiranim hardverom i građevinskim materijalima – uz mogućnost rastavljanja i ponovnog sastavljanja kao stalno prisutnih elemenata.

Spori i održivi pristup stvaranju prožima njihovu praksu; radeći intuitivno, usklađujući se s prirodnim ciklusima i fokusirajući se na ponovnu upotrebu i ideja i materijala, osiguravaju da projekti teku jedan u drugi i kroz druge.

Veze s radnim metodologijama GMK-a mogu se pronaći kroz fokus na samoupravljanje, projekte vođene procesom i dekonstrukciju linearnih, hijerarhijskih struktura. Praksa Ebba ne samo da se usklađuje s radnim modelom GMK-a, već također isprepliće lokaciju, prošle projekte i publikacije u svoj proces stvaranja. Instalaciju će pratiti serija radionica. 

Preostala događanja uključivat će:

– radionica sa Školom primijenjene umjetnosti i dizajna Zagreb: subota, 15. lipnja od 11 do 13h
– besplatna, javna radionica za sve zainteresirane građane: subota, 22. lipnja, 11:00 – 13:00 h (prijave na info@g-mk.hr)


Ebb Collective umjetnički je kolektiv iz Ujedinjenog Kraljevstva koji ujedinjuje rad umjetnica Lise Darrer, Claire Pritchard i Rosalind Wilson. Praksa Ebba oponaša prirodnu proizvodnju i procese kroz cikluse rasta i propadanja. Njihovi projekti utjelovljuju prostore koje nastanjuju, istražujući odnose prema lokalnim i općim krajolicima – radeći s urbanim okruženjima i prirodnim formacijama. Projekti evoluiraju kroz medije i vrijeme, razvijajući posebne narative kroz mjesta koja posjećuju i iteracije koje preuzimaju.

Rad Lise Darrer istražuje stanja regeneracije i propituje zapadne ideale originala. Producirajući specifične, dugotrajne instalacije, njen rad predstavlja vlastite procese stvaranja i dekonstrukcije. Lisina praksa koristi fotografiju i prirodne materijale poput konopljinog betona, micelija i prirodnih boja kao skulpturalne medije, kontrastirajući trajnost slike i prolazna stanja prirodnih formi.

Claire Pritchard zanima se za pitanja dijeljenja ili stjecanja znanja kroz igru, taktilnost i odnose tijela i objekta. Usvajajući tehnike demonstracije i instrukcije, fokusira se na dodir i abjekciju kako bi otkrila potencijal materijala, secirajući formu i funkciju. Claire propituje ulogu komercijalnih i komodificiranih proizvoda u tome kako se krećemo kroz svijet, kako se tjelesna i organska materija odnose prema domaćem i industrijskom. Bavi se feminističkom teorijom i politikom tijela, pokušavajući razumjeti kako svakodnevni dizajn djeluje za i protiv nas.

Rosalind Wilson ima poseban interes za to kako objekti drže svoje povijesti i kako materija oko nas odražava društvene vrijednosne sustave – što nam je važno, kako dijelimo resurse i što i tko zaslužuje našu pažnju. Zanima je preoblikovanje poznatih objekata u izmijenjenim razmjerima, kontekstima i materijalima – kako bi djelovali kao vizualne metafore za manje opipljive teme društvene ili klimatske nepravde te osobnija iskustva tuge.