Povijest kao kategorija ljudske egzistencije, piše Hannah Arendt u knjizi “Between Past and Future”, starija je od pisane riječi. Njezini počeci, ne s povijesnog, već s poetičkog stanovišta, leže u trenutku u kojem je Odisej, na dvoru feničkog kralja, svjedočio priči o vlastitim zgodama i nevoljama, priči o vlastitom životu koji je tada postao ‘stvar’ odvojena od njega samog, ‘objekt’ predstavljen drugima. Drugim riječima, trenutak je to u kojemu je povijest prvi put simbolički objektivizirana, pretvorena u činjenice koje se potvrđuju i dodatno utvrđuju, uvijek iznova, svakim novim činom pričanja, tj. prezentiranja. Naš doživljaj mjesta, lokaliteta, toposa neodvojiv je od našeg saznanja o njegovoj povijesti. Prostorna prisutnost mjesta proizvod je mnoštva makro i mikro povijesti, manje ili više uočljivih. Međutim, unatoč dihotomiji koja se stvara između kategorija mjesta (kao materijalnog, vidljivog elementa) i vremena, tj. povijesti (odnosno, nematerijalnosti i fizičke neuhvatljivosti vremena), obje se te kategorije međusobno isprepliću; niti je prostor statičan, niti je vrijeme linearno. ‘Ovdje’ se ne može odvojiti od ‘sada’; njegova prošlost i budućnost nisu dohvatljivi. Ili, kako bi to rekla Doreen Massey, ‘ovdje’ je mjesto našeg susreta, i onoga od čega se taj susret sastoji. Ovdje je, dakle, uvijek ‘ovdje i sada’; kad ‘sada’ više ne bude ‘sada’, ‘ovdje’ više također neće biti isto.