Carlos Motta je rođen u Kolumbiji a živi u New Yorku. U svojoj se praksi služi fotografijom, videom i instalacijom kao medijima za propitivanje političke povijesti. Koristeći se strategijama karakterističnim za dokumentarne žanrove i sociologiju, Carlos Motta postavlja niz pitanja o vladajućim strukturama i utjecajima političkih događaja te nastoji predložiti alternativne načine interpretiranja tih povijesti. Mottini radovi individualno su predstavljani u PS1/MoMA Contemporary Art Center u New Yorku, Institute of Contemporary Art u Philadelphiji, Konsthall C u Stockholmu, Fundación Alzate Avendaño u Bogoti, Smack Mellon u Brooklynu te Art in General u New Yorku, a bili su uključeni i u grupne izložbe kao što su X Biennale de Lyon 2009, The Greenroom u CCS Bard Hessel Museum of Art u Annandale-on-Hudson (New York), Soft Manipulation u Casino Luxemburg te Democracy in America, Creative Time (New York), između ostalih. U zagrebačkoj prezentaciji Motta će predstaviti radove nastale od 2005 do danas.
The Good Life (2005-2008) dvodijelni je video rad (video instalacija i internet arhiv) sastavljen od preko 400 video intervjua s stanovnicimadvanaest gradova Latinske Amerike snimljenih između 2005. i 2008. Razgovori i dijalozi snimljeni u Bogoti, Buenos Airesu, Caracasu, Guatemali, La Pazu, Managui, México Cityju, Panami, Santiagu, San Salvadoru, São Paulu i Tegucigalpi pokrivaju teme poput individualnog doživljavanja vanjske politike, demokracije, predvodništva i upravljanja. Rezultat je širok spektar reakcija i mišljenja, koji variraju ovisno o lokalnoj situaciji i specifičnom obliku vlade u svakoj državi.
The Immigrant Files: Democracy is Not Dead; It Just Smells Funny (2009) postavlja pitanje: što se događa kada se demokracija uzme zdravo za gotovo? Tijekom nekoliko desetljeća “švedski model” posjedovao je reputaciju ideala, no kakvo je stanje demokracije u švedskoj danas? Rad Immigrant Files: Democracy is Not Dead, It Just Smells Funny prilazi ovim i drugim izazovnim pitanjima u dvodijelnom projektu sastavljenom od knjige i video instalacije. Rad se temelji na seriji intervjua s osmero latinoameričkih imigranata s prebivalištem u švedskoj, koji se kroz svoje poslove aktivno suočavaju s diskriminacijama i ksenofobijom na razini etničnosti, rase, religiozih uvjerenja, spola i/ili seksualne orijentacije, prisutnima u suvremenom švedskom društvu.
Leningrad Trilogy (2006.) predstavlja tri različita načina na koje se St Petersburg turistički može razgledati – razgledavanje javnih prostora, spomenika sovjetske ere te arhitekture kao markera povijesti. Rad je sastavljen od tri narativna videa, od kojih se svaki fokusira na St Petersburg kao grad sukoba, mjesto suprostavljenih ideologija, literarnih muza i svjedoka političke pobjede i poraza.
Soa Cycle, nastao u razdoblju između 2005. i 2007. godine, sastavljen je od skupine instalacija i jednog videa koji kao temu rabe “The School of the Americas” – kontroveznu školu Sjedinjenih Država odgovornu za treniranje latinoameričkih vojnika te njihovu edukaciju na polju vojnih strategija, protunapadačkih tehnika i ratnih taktika još od 1946. godine. Ovaj projekt istražuje procese konstruiranja ideologije moći i dominacije korištenjem retoričke taktike, vojne edukacije i ekonomske ovisnosti razvijenih tijekom i nakon Hladnog rata. Rad koristi video, crteže i tekstove ispisane kredom, audio instalacije, vinilne murale, fotografije i publikacije s novinskim printevima kojima se pokazuje i propituje genealogija uplitanja Ujedinjenih Država u Latinsku Ameriku te njezino kasnije predstavljanje kao emblema “slobode” i “demokracije”.
vise> www.carlosmotta.com
……………………………………………
Organizatori:
[BLOK] – Lokalna baza za osvježavanje kulture
&
DeLVe | Institut za trajanje, mjesto i varijable