OTVORENI STUDIO: Jasen Vodenica

S veseljem vas obavještavamo da će tijekom svibnja u sklopu programa Otvorenog studija prostor 7ice i GMK koristiti Jasen Vodenica za svoje istraživanje koje je ujedno i priprema za film.

U skladu s popuštanjem mjera, organizirati ćemo otvorene dane i posjete galeriji, a Informacije o točnim datumima i terminima objavit ćemo putem maila, weba i društvenih mreža.

OTVORENI STUDIO: Jasen Vodenica
1.5.-31.5.

Tijekom svog boravka u GMK nastavljam s istraživanjem medija i medijacije, materijalnosti i zemlje u svrhu pripreme za film. Ukratko, istražujem prirodu slika i materijalne preduvjete njihove proizvodnje.

Ovim istraživanjem bavim se čudnim odnosima rijetkih metala i naših života u ovim zamagljenim vremenima obilježenim sveprisutnošću umreženih medija. Istražujem hegemoniju neokolonijalnih relacija u suvremenoj neoliberalnoj globalizaciji (to jest, današnje korporativne prakse takozvanog razvoja i održivosti), hegemoniju koja se očituje u ekstrakciji geoloških materijala iz zemlje i njihovoj preradi u strojeve koji određuju našu medijsku kulturu. Lokaliteti na kojima materijali postepeno postaju bliži medijima raspršeni su diljem svijeta; no ja se fokusiram na jedan konkretan lanac nabave promatrajući njegove stvarne uvjete i materijal koji mu je u centru – Tantal. Moj fokus je na Ruandi, ali i Makedoniji te na prostorima između njih.

Za razliku od dijeljenog geološkog (dubokog) vremena, svaka od te dvije lokacije ima svoju specifičnu povijest i suvremene društvene prilike. Nastojim razviti jasne strategije za bavljenje neizbježnim etnografijama i njihovim alegorijskim dimenzijama – zanima me na koji su način naše reprezentacije kultura i više nego često invencije. Tako dolazim do daljnje analize naše invencije ‘Drugog’. Također, uključujem se u mrežu Afričkih imigranata stanovnika Hrvatske s ciljem da rastvorim naše mitove o Africi. Težim Od-Odrugovljenju (De Othering) Afrike i želim zakomplicirati naše često simplističke i pogrešne pretpostavke o istoj. Vizualna aproprijacija drugog pomogla je podržati kolonijalnu aproprijaciju ljudi koje se (iz zapadnog gledišta) naziva drugima. Zanima me kako su prethodne manifestacije vizualne kulture odigrale svoju ulogu u kolonijalnom dobu te koji su odjeci imperijalzima prisutni i danas.

Konačno, elaborirajući vlastiti nagon prema mapiranju, tragam za boljim razumijevanjem kako pokretne slike mogu funkcionirati kao lokacijski mediji. Zanima me kako kognitivno strukturiramo spacijalna znanja te koje su implikacije određenih vizualnih režima. Razvijat ću kartografske tehnike za interpretaciju vlastitog istraživanja povijesnih i suvremenih odnosa, ali i da bih zamislio stvari drugačijima, modelirao stvari drugačijima i nastanjivao naše svjetove drugačijima.
Kroz navedene teme tražim realizam koji se može nositi s paradoksalnim svijetom istovremene povezanosti i divergencije, uzemljenim u geologiji reprezentacijskih medija. Iako se takvim pristupom kombiniraju naši pojedinačni, a fragmentirani i sporni narativi, nastojim tragati za onime što James Clifford naziva “dovoljno veliki, više-nego-lokalni narativi: povijesti koje putuju i prevode, ali bez kulminacije u obliku koherentne sudbine – one progresivne ili apokaliptične”.

BIO
Jasen Vodenica (rođ. Cleveland, Ohio) završio je preddiplomski studij industrijskog dizajna na Ohio State University u SAD-u i diplomirao Nove medije na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu. Vodenica je participirao u brojnim grupni izložbama te ostvario samostalnu izložbu naslova „Myth of the Machine” („Mit o mašini”). Koristi se instalacijom, izvedbama, mapiranjem, oblikovanjem videa te svojom praksom temeljenom na istraživanju navigira kroz razmeđe vizualnosti, ekologije, geopolitike i genealogije moderne tehnologije. Vodenica je bio zaposlen kao project manager u Ann Hamilton Studio i suosnivač je Hand Bicycle Cooperative (Columbus, Ohio). Trenutno živi i radi u Zagrebu.

_________________________________________
Program ‘Otvoreni studio’ financiran je sredstvima Ministarstva kulture i Grada Zagreba.
Rad GMK podržava Zaklada Kultura Nova i Foundation for Arts Initiatives.
Generalni sponzor INA d.d.