Radionice u sklopu projekta re.act.feminism #2 ; arhiv performansa u Galeriji Miroslav Kraljević

U sklopu prezentacije arhiva od 05. do 26. svibnja u Galeriji Miroslav Kraljević u Zagrebu, organiziraju se dvije radionice pod vodstvom dr. Suzane Marjanić. Prva radionica “Zoo-scena i eat art: izvedbena, izložbena i glumstvena životinja” održat će se u petak, 04. svibnja od 17.00-20.00 sati. Druga radionica “Performativna glazba: od bruitizma do domaćih primjera lesionizma: kolažno” održat će se u petak, 11. svibnja od 17.00-20.00. Pozivamo sve zainteresirane za povijest, teoriju i praksu performansa da se pridruže istraživačko-produkcijskim radionicama.

Radionice u sklopu projekta re.act.feminism #2 arhiv performansa u Galeriji Miroslav Kraljević.

Petak, 4. svibnja 2012., 17.00-20.00: Zooscena i eat art: izvedbena, izložbena i glumstvena životinja. Na tragu određenja životinje kao objekta + subjekta + simbola u neo/avangardnoj i postavangardnoj umjetnosti (Šuvaković 1999: 387) interpretirat ćemo uporabu životinja kao subjekata (npr. Montažstroj: Timbuktu, 2008.), simbola (npr. uporaba magarca u dadaističkoj predstavi, našem prvom happeningu I oni će doći gimnazijske grupe Traveleri 16. prosinca 1922.) kao i ubojstva životinja (životinja kao objekt) na hrvatskoj performerskoj sceni (npr. Sven Stilinović: Geometrija krvožednosti, 2000., čija je varijacija, izvedba u Dubrovniku 2000. uključila i klanje janjeta za pomrčine Sunca).

Petak, 11. svibnja 2012., 17.00-20.00.

Performativna glazba: od bruitizma do domaćih primjera lesionizma: kolažno. Esejizaciju o muzičkom performansu, svojevrsnu esejiziranu pretvorbu zvuka u riječ, možemo započeti sjetnim spomenom na pršlogodišnji, nažalost tragičan primjer izvedbe glazbe kada je u Leipzigu Finn Martin po posljednji puta demonstrirao sviranje saksofona i istovremeno spuštanje niz fasadu zgrade. Bila je to njegova posljednja izvedba Vrtoglavice, kako je svoje glazbeno-izvedbene vratolomije nazivao, a koje je izvodio od 1993. godine. Naime, dok se umjetnik spuštao niz zgradu, pao je s visine od dvadesetak metara i preminuo. Ukratko, izlaganje će slijediti sažet, fragmentarni povijesni niz muzičkoga performansa  i to od bruitizma, s obzirom da ćemo se u glavnini izlaganja zadržati na izvedbenoj poveznici između noise glazbe i izvedbene poetike otpora punk body arta onako kako je tu etiku i estetiku izvedbe kod nas promovirao Satan Panonski  legendarni Ivica Čuljak, Ajatolah Kečer II. Pored uvodnih izlaganja i zajedničkih rasprava predloženih ovom radionicom, te pored gledanja i analize video zapisa odabranih performansa, akcija, hepeninga i body arta, kao završni rezultat navedenih susreta nastojat ćemo zajedničkim snagama oblikovati reader (izvedbenu čitanku) na spomenute teme (zooscena i kao etička pomutnja + muzički performans), a prema arhivu projekta re.act.feminism; a performing archive (http://www.reactfeminism.org/).

Tako je poželjno da za prvi susret na temu Zooscena i eat art: izvedbena, izložbena i glumstvena životinja svatko od sudionika/ica odabere jednu izvedbu (poželjno je, ali ne i nužno, da se radi o umjetnici s popisa navedenoga arhiva) koja životinjsko biće rabi kao subjekt, objekt ili simbol, koju će kratko predstaviti i interpretirati na radionici. Spomenimo kao primjer rad Asemie or the Inability of Expressing Oneself through Facial Expressions (1973.) VALIE EXPORT. Drugi susret na temu Performativna glazba: od bruitizma do domaćih primjera lesionizma: kolažno, pored uvodnog izlaganja uključit će (što u konačnici ovisi od zajedničkog dogovora i individualnih želja) i razvijanje ideja za grupni ili individualni zvučni i/ili muzički performans.

Dr. Suzana Marjanić (Sisak, 1969.) radi u Institutu za etnologiju i folkloristiku u Zagrebu gdje ostvaruje interese za mitske teme u usmenoj književnosti, kulturnu animalistiku te antropologiju kazališta/performansa, a članke o navedenim temama objavljuje u nekoliko znanstvenih (npr. Narodna umjetnost, Studia mythologica Slavica, Studia ethnologica Croatica, Kodovi slovenskih kultura) i stručnih časopisa (npr. Treća: časopis Centra za ženske studije, Kazalište), dvotjedniku Zarez te u zbornicima radova sa znanstvenih skupova. Godine 2005. u Nakladi MD objavila je knjigu “Glasovi Davnih dana: transgresije svjetova u Krležinim zapisima 1914 – 1921/22”. S kolegicom Antonijom Zaradijom Kiš uredila je zbornike radova “Kulturni bestijarij” (Zagreb, 2007.), “Književna životinja” (Zagreb, 2011., još uvijek u tisku s obzirom na stanje domaće recesije i depresije), s Marijanom Hameršak “Folklorističku čitanku” (Zagreb, 2010.) i s Ines Pricom “Mitski zbornik” (Zagreb, 2010.).

Na radionice se mogu prijaviti svi zainteresirani, a interes i dolazak je potrebno potvrditi putem email-a na info@g-mk.hr, što je i kontakt za sva dodatna pitanja.

re.act.feminism #2 je rastući, privremeni i živući arhiv performansa koji se u od 2011. do 2013. godine predstavlja u različitim gradovima Europe, a uključuje feminističke, rodno-kritičke i queer performativne radove umjetnica i umjetničkih kolektiva od 1960-ih godina do danas, prezentirane kroz fotografsku, tekstualnu i video dokumentaciju. Kustosice projekta re.act.feminism #2 su Bettina Knaup i Beatrice E. Stammer, a glavni organizator berlinska organizacija za istraživanje eksperimentalnih i rodno-kritičkih kulturnih praksi cross links e.V. Galerija Miroslav Kraljević organizator je programa i prezentacije projekta u Zagrebu i jedan od sedam partnera projekta.

Podržali: Kulturstiftung des Bundes, ERSTE Stiftung, Ministarstvo kulture RH, Grad Zagreb – Gradski ured za obrazovanje, kulturu i sport