“SO LAST YEAR” je izložbeno – instalativni projekt koji okuplja šest autorica pod imenom SAD GIRLS COLLECTIVE.
Martina Granić, Marina Jukić, Nina Bačun, Iva Markovac, Dora Đurkesac i Iva Korenčić u suradnji s kustosicom Irenom Tomašić osvrću se na prikaze “girl empowermenta” u popularnoj kulturi unutar Sad girl teorije i četvrtog vala feminizma.
SO LAST YEAR NAILS SALON otvorit će svoja vrata 21. listopada u 21 h u Galeriji Miroslav Kraljević te vas pozivamo da svratite „na nokte“ i pridružite se SAD GIRLS kolektivu u razmjeni ženskih iskustava. Izložba ostaje otvorena do 28. listopada.
Preko virtualnog kolektivnog udruživanja i razmjene viralnih informacija SAD GIRLS COLLECTIVE propitivao je recentne fenomene mainstream internet estetike od tzv. Tumblr djevojaka do Sad Girls/Sad Boys kulture i njihovih vizualnih brendiranih produkata, vođene isključivo intuitivnim pristupom baziranom na intimnim težnjama i izrazima.
Internet svakodnevno potiče hiperproduktivnu pop kulturu koja preko društvenih mreža stvara nove trendove te i dalje podupire potražnju i potrošnju čineći viralne fenomene esteskim, ali i životnim stavom i stilom. Dakle, živimo u prilično podvojenom i ironičnom svijetu u kojem se svaki koncept pa tako i feminizam uspio kapitalizirati i postati potrošna roba. Pomalo ironično, ali opet prihvaćajući vlastitu pripadnost ženstvenosti, umjetnice su stvorile zajednički rad u kojem se kritički, ali svakako pozitivistički osvrću na viralne fenomene prikaza tužne djevojke na internetu istražujući vlastitu poziciju emocija i tijela kroz promatranje obrazaca zaboravljenog ženskog principa u nametnutim paradigmama suvremenog društva prihvaćajući ambivalentnost muško – ženskog odnosa upravo njegujući tu prisutnu emotivnu različitost.
Odlučivši poziciju žene kao objekta marketinške i kozmetičke manipulacije pretvoriti u oružje osnaživanja „SO LAST YEAR“ cinično se osvrće na prolaznost viralnih trendova i zapravo ukazuje na to da su tužne djevojke već passe, dok se kulturalnom aproprijacijom stvorio novi trend djevojke s noktima.
Upravo u konceptu pedikerskog salona kolektiv gradi prošireni prostor ženske solidarnosti i razmjene ženskog iskustva daleko od ušiju muškaraca, stvarajući sigurni prostor izmjene, dok sami nokti postaju oružje, a ne znakovi estetskog uljepšavanja ili slabosti. S druge strane, još jedan sveprisutni trend statement odjeće iskoristile su kao predložak za stvaranje antimanifesta, uvijek suptilno upakiranog u marketinški podložnu i estetski prijemljivu brendiranu potrošnu robu.
Projekt je realiziran i podržan od strane Gradskog ureda za obrazovanje, kulturu i sport Grada Zagreba u suradnji s Galerijom Miroslav Kraljević.