Na ovogodišnjoj je izložbi Documenta 12 u njemačkom Kasselu Sanja Iveković izvela intervenciju u javnom prostoru Mohnfeld ‘Polje makova’. Na zelenoj je površini ispred Fredericianuma, centralne zgrade izložbe, umjetnica uz pomoć stručnjaka posadila polje maka koje se sastojalo od dvije vrste biljaka- crvenog, poljskog maka (Papaver Rhoeas) i opijumskog, ljubičastog maka (Papaver Somniferum). Sastavni dio instalacije činio je i audio zapis 9 revolucionarnih pjesama koje pjevaju zborovi ženskih aktivističkih grupa /lezbijske grupe Le Zbor te grupe RAWA iz Afganistana, a koji se dva puta dnevno reproducirao na velikim zvučnicima na javnom prostoru trga. Fridrichplatz je tako, tijekom trajanja Documente postao crveni trg koji objedinjuje razlicite simbolicke konotacije ali i omiljena lokacija posjetitelja izlozbe i stanovnika grada Kassela. Tijekom trajanja Documente posjetiteljima je takoder, putem Internet stranice manifestacije ponuđeno da svoje fotografije pošalju umjetnici.
U svibnju ove godine, mjesec dana prije otvorenja Documente Sanja Iveković sudjelovala je na izložbi Memorial to the Iraq War u londonskom Institute of Contemporary Art. Na toj je izložbi na kojoj su predstavljeni umjetnički koncepti spomenika, a kojoj je fokus bio rat u Iraku, Sanja Iveković načinila prijedlog projekta ‘White Poppy Field Guarded by Women in Black’ (Polje bijelih makova čuvano ®enama u crnom): umjetnica je predložila sadnju bijelih makova na površini minimalnih dimenzija 20 X 10 m na u javnom urbanom prostoru, koji bi ‘čuvale’ članice britanskog ogranka organizacije ‘Women in Black’. Čuvanje bi se odvijalo kontinuirano – 24 sata dnevno tijekom sezone branja opijumskog maka,a tijekom ostatka godine članice iste organizacije čuvanje bi organizirale prema svojim mogućnostima, dok bi se za održavanje samog polja brinula britanska organizacija ‘White Poppy’ (Bijeli mak) koja inzistira na mirovnoj edukaciji i alternativnim načinima rjesavanja sukoba.