Na temelju koncepcije umjetnosti kao istraživanja, Erick Beltrán analizira i teoretizira o odnosima između jezika i znanja. Njegova praksa fokusirana je na konstruiranje kognitivnih teorija stvaranja svjetova. Erickov intuitivni pristup i interes za znanstvene teoreme baza je za dizajniranje grafičkih medija i topografskih modela. Takvi kompleksni formati preciznog proučavanja predočavaju teorije i mentalne mape odnosa moći i simbola, kretanja objekata i viška njihovih vrijednosti, metafizičkog mišljenja i istine ali također i uzorke vjerojatosti primijenjive na društvene i povijesne tokove. U polju estetske produkcije, Beltránovo istraživanje pronalazi mogućnost stvaranja višesmjernih teorija koje su ponekad srodne povijesti znanosti, a ponekad filozofiji politike, metafizici ili misticizmu. Riječ je o nevjerojatnim mješavinama racionalnih modela i neobjašnjivim ili nedokučivim predmetima proučavanja u kojima umjetnik, kao sustavni istraživač, otkriva subjektivne hipoteze koje je teško kategorizirati. Općenito govoreći, Beltránovo djelo konkurira povijesti znanja baveći se korektivnom dinamikom u odnosu na naše opise svijeta.
Erick Beltrán (Mexico City, 1974.) u svojem djelu analizira i promišlja proizvodnju diskursa i povijesne formate znanja. Istražuje moć koju različita grafička sredstva vrše u prijenosu informacija, kao i njihovo nedvosmisleno djelovanje na razne oblike ponašanja i vrijednosti. Novija djela izlagao je u: MACBA (Barcelona), Qalandia International (Palestina), Taipei Biennial 2012 (Taipei), CCA Wattis Institute for Contemporary Arts (San Francisco), The Tropenmuseum (Amsterdam), Museo Tamayo (Mexico City) i Manifesta 8 (Murcia).
Tekst je napisao Willy Kautz povodom izložbe Antes que todo.