Tijekom istraživačkog projekta The Adventure koji se odvio u kolovozu 2006. na festivalu Impulstanz u Becu započela sam, zajedno s Martenom Spangbergom i Torom Lindstrandom, s radom na konceptu postavljanja, izvodjenja, koreografiranja, insceniranja opere Richarda Straussa ‘Ariadne auf Naxos’ kao svojevrsne nematerijalne koreografske izvedbe. Posljednjih godina bavila sam se intenzivno sučeljem koreografskog i opernog materijala, prvo tijekom istraživanja Verdijeve opere ‘Macbeth’ u seriji radova ‘Lady Macbeth’, te također, specifičnije, upotrebom Puccinijevog materijala opere Manon Lescaut unutar rada ‘Victoria Beckham ima migrenu’, tako da je ovaj rad logični korak dalje. Rekla bih da postoji nešto neotkriveno, gotovo podcijenjeno u upotrebi opernog materijala u kontekstu koreografske prakse, a čije je postepeno razotkrivanje ostavilo snažan otisak na moj rad u području pokreta. Iako su pojedine opere koreografirane ili se nešto koreografije desilo unutar uobičajenog opernog insceniranja, još uvijek mi je nedostajala određena esencija, neko temeljno shvaćanje na kojoj platformi se koreografija i opera zapravo susreću i gdje je eventualna točka trenja. Tako sam u Beču odlučila napraviti svojevrsni radikalni iskorak iz (i iz vlastitog) konvencionalnog te se punim plućima ubaciti u pretjerano, neprobavljivo i nekontrolirano. Rezultat je bila krajnje hibridna izvedba gdje su se ugodno smjestile kako Kathleen Battle i Jessye Norman tijekom probe za ‘Ariadne auf Naxos’ s Jamesom Levineom, tako i ekstravagantno ‘Paris-Hiltonovsko’ valjanje po plaži. Ovdje je operni materijal u potpunosti koreografirao odabrani set, umjesto da on samo uokviruje operni materijal. Tako postavljeno insceniranje nazvala sam ‘Paris-Ariadne 1st Layout’, projekt koji će biti nastavljen tijekom 2007. godine.
Smještanjem ovakve inscenacije u prostor galerije naglašava se njena fluidna forma, svojevrsni hibrid izložba/orkestracija/inscenacija u kojemu sve nematerijalno i statičnost koja proizlazi iz mogućnosti loop-a nalikuje instalaciji, dok glazba, kao i neposredno streamanje materijala s interneta u realnom vremenu, čine set izvedbenim.
Pa – sada Strauss!
Marjana Krajač
– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
www.sodaberg.hr
– – – – – – – –
Autorica: Marjana Krajač
Podrška: Marten Spangberg, Tor Lindstrand
Realizacijska podrška: Maja Marjančić
Zahvaljujemo: timu The Adventure – posebno Jessyki Watson Galbraith, Oliveru Frljiću, Ivanu Marušiću Klifu.
Projekt ‘Paris-Ariadne – 1st Layout’ Marjane Krajač predstavlja se u okviru programa ‘Medijalizacija plesa’ Galerije Miroslav Kraljević, koji podržava Gradski ured za obrazovanje, kulturu i sport Grada Zagreba.
Program g-mk podržavaju: Ministarstvo kulture RH, Gradski ured za kulturu grada Zagreba, Ina d.d.