Minna L. Henriksson: Zagrebačke bilješke

Tijekom dvomjesečnog boravka na rezidencijalnom programu Galerije Miroslav Kraljević tijekom travnja i svibnja ove godine finska je umjetnica Minna Henriksson načinila 2 nova rada koja reflektiraju njena iskustva iz Zagreba i putovanja po Hrvatskoj.

Rad ‘Zagrebačke bilješke’ je zidni crtež velikih dimenzija u formi mape odnosa, koji dokumentira način na koji je umjetnica doživjela hrvatsku umjetničku scenu i način kako su umjetnici, kustosi, organizacije i institucije međusobno povezani na lokalnoj, državnoj i regionalnoj razini. Umjetnica se nije bavila proučavanjem činjenica o umjetničkoj sceni i njenim mrežama, već je sakupljala informacije od ljudi s kojima se susretala- njihove poglede na ono što su smatrali vaznim i aktualnim, bile te informacije istinite, preuveličane ili pogrešne.

Nakon završenog boravka U Zagrebu Minna je načinila kompleksnu shemu relacija. Na njenoj su se mapi našli različiti akteri- od Muzeja suvremene umjetnosti u Zagrebu, organizacija unutar zagrebačke nezavisne kulturne scene, individualnih aktera do institucija u Vukovaru, Rijeci, Splitu i Dubrovniku.

Rad ‘Euro-dućani’ baziran je na opservaciji kako se želja za razlikovanjem od Balkana pretvorila u želju za bivanjem dijelom Europe. Ilustraciju te tvrdnje Minna Henriksson je pronašla u javnim prostorima Zagreba, gdje mnogi natpisi sadrže reference na Europu i Europsku Uniju. Kasnije, tijekom ljeta, putujući u druge gradove jugoistočne Europe – u Ljubljanu, Beograd, Istanbul, a naročito Skopje, te u Prištinu i Prizren na Kosovu, također je fotografijama dokumentirala fenomen Euro-natpisa, zaključivši da, ako postoji veza između zemalja Jugoistočne Europe, ta veza je promijenila ime iz ‘Balkan’ u ‘Euro’. Ova dva rada rezultat su odvojenih opažanja ili istraživanja, ali ih indirektno povezuje činjenica da se nova kolektivnost zagrebačke umjetničke scene, koja je fleksibilna, interdisciplinarna, civilizirana, atraktivna, te tako očito predstavlja Europski model (nasuprot staromodnom i krutom modelu državnih institucija, koje se nisu uspjele transformirati u skladu s novim potrebama umjetničke proizvodnje), može usporediti s ideološkim trendovima koji se očituju u javnim prostorima.

– – – – – – – – – – – – – – – – – – – –

Umjetnica i kustosica Minna L. Henriksson rođena je 1976. u Oulu-u u Finskoj. Magistrirala je na multimedijskom odsjeku Akademije likovnih umjetnosi u Helsinkiju i završila postdiplomski studij ‘Critical Studies’ Rooseum Centra i Sveučilišta Lund na Umjetničkoj Akademiji u Malmou, Švedska. Na grupnim i samostalnim izložbama izlagala je u Helsinkiju, Berlinu, Istanbulu, Londonu, Malomou, a do sad je boravila na umjetničkim rezidencijama u Istanbulu, Berlinu,Zagrebu i Rigi.

– – – – – – – – – – – – – – – – – – –

Rezidencijalni program Galerije Miroslav Kraljević za umjetnike/ce i kustose/sice u trajanju 2-8 tjedana karakterizira otvorenost strukture i ‘holistički’ pristup. Ovisno o prijedlozima i u dogovoru s timom g-mk umjetnici/ce tijekom boravka u Zagrebu rade na istraživanju unutar lokalnog i regionalnog kontektsta te eventualno produkciji novog rada kojeg predstavljaju kroz izložbu, radionicu, akciju, predavanje i dr..Tijekom rezidencijalnog programa rezidentima i rezidenticama je omogućeno putovanje u druge gradove u Hrvatskoj i/ili susjednim zemljama u suradnji s partnerskim organizacijama. Želeci izbjeći diktatu vidljivosti, rezidencijalni program g-mk nema nužno za cilj izložbu ili konkretan umjetnički/ kustoski projekt, vec inzistira na komunikaciji i otvorenosti za različite vrste kreativnih praksi koje se odvijaju u intenzivnom kontaktu s okolinom. Stan/studio u centru grada zamišljen je kao životni i radni prostor, kroz koji se potencira forma otvorenog studija/ureda kao premise otvorene razmjene i komunikacije.

– – – – – – – – – – – – – – – – – –

Rezidencijalni program Minne Henriksson ostvaren je u suradnji s FRAME FUND Helsinki. Program Galerije Miroslav Kraljević podržavaju Ministarstvo kulture RH, Grad Zagreb- Gradski ured za kulturu, obrazovanje i sport, Ina d.d.