Walkthrough

Mario Mu: Walkthrough  [18.04. – 04.05.2018.]
Otvorenje: 18.4. u 20 h
Kustos: Lovro Japundžić

Nevino gejmersko iskustvo stvar je prošlosti. Videoigre su postale pažljivo strukturirani sustavi vješti u manipulaciji nesvjesnih psihičkih obrazaca korisnika čiji emocionalni angažman omogućuje njihovu održivost. Igrači zauzimaju ulogu performera unutar sustava čija logika seže daleko van svijeta videoigara. Kritičar i medijski teoretičar McKenzie Wark u svojoj knjizi GAM3R 7H30RY koristi termin “gamespace” kako bi opisao fenomene suvremenog društva, uspoređujući algoritamsku kodifikaciju i nejednaku raspodjelu moći unutar prostora videoigre s izrabljivačkom logikom kapitalističke proizvodnje. Navodi kako standardizacija, optimizacija i analitički potencijal korisničkog sučelja videoigara služe kao mehanizmi od kojih profitiraju prvenstveno oni na poziciji moći. Stoga, ne čudi kako je kapitalizam ubrzo aproprirao, ali i komodificirao domenu slobodnog vremena i “prostor igre”, stvarajući fenomen koji je Julian Kucklich nazvao “play-bor”.

Osjećaj zajednice u stvarnom i virtualnom svijetu stječemo navikama. Usvajajući od drugih ono što je prikladno i očekivano, mi stvaramo homogeno kolektivno tijelo. “Walkthrough” je projekt u kojem umjetnik Mario Mu otkriva emancipatorski potencijal naučenih obrazaca ponašanja u određenoj role-playing igri uživo, naglašavajući ono nesvjesno, mehaničko i društveno determinirano. U središtu igre nalazi se osam sudionika pozicioniranih u istom prostoru. Slijedeći unaprijed zadanu uputu o granicama prostora igre, igrači naizmjence oblače isti kostim te se samostalno kreću ograničeni mogućnostima kostima i prostora. Participacijom u zadanim uvjetima, grupa ljudi postaje zajednica ujedinjena preko jedinstvenog avatara personificiranog u crno-bijelom kostimu. Zajednički avatar skrojen prema potrebama korisnika izmješten je iz svijeta algoritamske kodifikacije u prošireni virtualni prostor igre. Međuigra automatiziranog i autonomnog pokreta posljedica je mogućnosti zauzimanja različitih uloga inače kapitaliziranog digitalnog tijela.

Mario Mu (1987.) radi unutar proširenog virtualnog iskustva videoigara koje koristi za istraživačke projekte. Njegova praksa objedinjuje 3D animaciju i performans, a ponekad uključuje dizajn zvuka i slikarstvo. U posljednje vrijeme intenzivno je radio na seriji LARP događanja kao dizajner igre ili performer, primjerice na Berlinskom umjetničkom sveučilištu (UdK), kulturnom centru Silent Green u Berlinu, PLAY CO. konferenciji u Londonu te Pakhuis de Zwijger centru u Amsterdamu. Diplomirao je na Berlinskom umjetničkom sveučilištu (UdK) 2017. u klasi Hito Steyerl. Također, završio je prediplomski studij na Slikarskom odsjeku pri Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu 2015. te diplomski studij na Grafičkom fakultetu u Zagrebu 2011. U razdoblju između 2010. i 2017. koristio je ime Mario Udženija prilikom izlaganja u Kölnu, Berlinu, Londonu, Splitu, Strassbourgu i Zagrebu. Dobio je i nekoliko priznanja za vlastita postignuća, među njima nagradu Essl Art 2015, Nagradu dekana za izvrsnost 2015. te nagradu Fondacije FOHS 2012.

Walkthrough je financiran sredstvima Ministarstva kulture RH i Grada Zagreba. Generalni sponzor INA – Industrija nafte d.d. Rad Galerije podržava Zaklada Kultura nova.