Jurgen Ots – Age de discretion

Jurgena Ots, čuvar i posrednik zagrobnog života napuštenih predmeta iz prošlih vremena,  obitava Jeu De Balle u Bruxellesu, tijekom radnog vremena buvljaka, gotovo svakog dana u tjednu. Pažljivo prebire ostatke, u potrazi za najposebnijim predmetima. Na oku su mu artefakti minorne kulturne baštine: komadi zastarjelih medija, čudni priručnici, stoljeće stare mehaničke notne ploče, okviri devetnaestostoljetnih kišobrana… Izvlači ih iz njihove suspenzije u vremenu, kao neku vrstu iznutrica koje će probaviti svojom umjetničkom opsesijom. U Jurgenovim rukama, izmaknuti s ulice, ovi začudni predmeti podvrgnuti su mukotrpnom i stalnom preuređivanju u neočekivane konfiguracije.

 

Te transformacije događaju se u njegovom studiju punom rekvizita. Lišen originalnog konteksta, svaki ulov je dostupan njegovu preciznom, ali duhovitom  tretmanu, nalik taksidermiji: kostur jedne stvari susreće trbuh druge, da bi bio obavijen papirnatom kožom izrađenom od sitotiskanih tetovaža brojeva, slova ili plesnih ljudskih figura posuđenih iz starih društvenih igara.

 

Kao portal u svijet odbačenog, njegova inventivna i intuitivna metoda tretira ne samo svaki zaseban predmet već i prostor kao dio asemblaža. U svojoj izložbenoj praksi Jurgen stvara neravnu topografiju, otvarajući prostor za diskretne susrete promatrača s materijom i obrnuto. Prostor postaje pojačalo za ono što politička teoretičarka Jane Bennett locira kao moć stvari (thing-power).

 

Za ovu priliku, Jurgen i ja smo doputovali s kuferima punim okvira kišobrana iz 19. i ranog 20. stoljeća te s paketom staklenih negativa, koji tek trebaju pronaći svoju konfiguraciju u kolektivu predmeta u prostoru 8-ice do 29. lipnja. Nastavljajući temu o životnom ciklusu objekata, naslov izložbe predstavlja fragment je teksta preuzet s drvoreza u seriji Imagerie d’Épinal Françoisa Georgina.

 

  • Marko Gutić Mižimakov, kustos izložbe

 

Jurgen Ots, Belgija, studirao je na Sint-Lucas Brussels i Rijksakademie u Amsterdamu. Radi na međi metaformalizma i ready-madea, što često rezultira monumentalnim site-specific radovima. Izlagao je u Walker Art Centre, Minneapolis (SAD) BOZAR, Bruxelles, Belgija, Center for Contemporary Art Ujazdowski Castle, Varšava (PL) National Museum, Reykjavik (IS) Giuliani Foundation, Rim (IT) MASS MoCA Massachusetts (SAD), itd.