.
Laura Netz
Razgovor putem online veze (30 min + Q&A)
Vitalni materijalizam. Život rudarstva.
Početak u 19:30
Zanimajući se za Antropocen, promišljam kako u svom umjetničkom i kustoskom radu mogu prokazati eksploataciju prirodnih resursa. Kako bismo primili sve informacije koristimo komunikacijske kanale, tehnološke kanale u čijem se procesu nastanka koriste minerali. Bilo koji dio hardvera, ovisi o izvoru tih prirodnih bogatstava. Trenutno, u izradi računala koristi se mnoštvo rijetkih minerala. Istražujući procese produkcije i nastanka tih tehnologija, otkrila sam da većina minerala dolazi iz nekadašnjih kolonija koje su zbog kolonijalističkih politika pretrpjele zlostavljanja i iskorištavanja. Upravo sada, Kongo pati zbog post-nacionalne politike temeljene na imperijalističkom kapitalizmu koji je intenzivno tehnologiziran. U Kongu, crvene rudnike ne regulira vlada. Zelene rudnike kontrolira vlada Konga i izdaje certifikate o autentičnosti Europskoj uniji i korporacijama u SAD-a. Međutim, crvene rudnike vode i kontroliraju gerilske skupine koje iskorištavaju djecu za rad i zahtijevaju izmještanje ljudi nasilnim preseljenjem što dovodi do gladi i loših higijenskih uvjeta života. Ovisnost računalnih tehnologija o mineralima transformira geografski diskurs u geološku dimenziju. Interes prema materijalima leži u takozvanoj materijalizaciji medija pri čemu geofizički elementi izražavaju manjak resursa, tehnologizirane režime, geopolitiku rada, iskapanje u rudnicima i posljedice viška elektroničkog otpada.
Kritički pristupam svom radu i zastarjelim kapitalističko-tehnološkim i neodrživim modelima inovacije.
Regards des lieux
De nos Mains / Naših ruku djelo
Nijemi filmovi i zvuk preparirane gitare
Početak u 20:30
Serija kratkih filmova dokumentira čovjekov odnos s materijalima, vlastitim radom; progovarajući putem gesti, pokreta i koreografija u svakodnevno korištenim prostorima. U originalu filmovi se izvode uz izvedbu na prepariranoj gitari, a na Otvorenom studiju zvuk gitare je snimljen na film.
Počinje užetom, drvosječom i konjem, slijedi stroj u ljudskoj veličini i ljudi oko njega i potom visoka peć i šljunak pretvoren u metal. Ta su tri filma nijema, ali ipak. Gotovo možete čuti škripanje snijega i pucketanje plamena. Ispred rastegnutog platna čovjek gleda u instrument, prepariranu gitaru. Smjestio je različite predmete među žice. Na taj način može izmjeniti zvuk, napraviti nešto drugačije. On svira za čitavog trajanja filma, prati slike i tišinu.
Ovo je priča o radu predstavljena putem njegovog modificiranog instrumenta i njegovog odnosa s čovjekom u tri kratka filma, pretočena u zvuk i živu glazbu.
Laura Netz
Web stranica: http://netzzz.net/
Istraživanje: https://miningarchive.wordpress.com/
Kuriranje: https://soundingdiy.wordpress.com/
Regards des lieux (Jérémie Lamouroux i Martin Debisschop)
Web stranica: http://regardsdeslieux.fr/
Vimeo: https://vimeo.com/user90133787
Subota: 06.04.2019.
19h – 22h
Finalna izložba radova
Najavljujemo i završnu izložbu radova Tina Dožića, ovogodišnjeg finalista Nagrade Radoslav Putar, nastalih tijekom Otvorenog studija. Riječ je o multimedijalnoj instalaciji koja spaja nove s postojećim radovima umjetnika, a temelji se na istraživanju piezoelektriciteta sintetičkih i prirodnih kristala u suglasju s istraživanjem mehaničkog zvuka proizvedenog putem elektroničkog otpada. Jednako tako, na finalnoj izložbi bit će predstavljena i skica rada temeljenog na rendgenskim snimkama čime se naglašava važan aspekt umjetnikova djelovanja, a to je procesualnost radova.
Program Otvoreni studio financiran je sredstvima Ministarstva kulture.
Rad GMK podržava Zaklada Kultura Nova i Foundation for Arts Initiatives.
Generalni sponzor INA d.d