Nadrealne i proganjajuće, ove su slike poput snova. Pribojavajući se pukog komercijalizma, Carol Lubin-Reiss odabrala je isključivo osobne predmete, one koje su njihovi vlasnici dodirivali ostavljajući na njima otisak svoje individualnosti. Uspješno je združila slike vrtnih ukrasa s domovima njihovih vlasnika koji čine pozadinu ovih jedinstvenih vrtova skulptura.
Namjerno koristeći staru plastičnu dječju kameru, model Diana F, koju je slojevima ljepljive trake dodatno zaštitila od svjetlosti, Carol Lubin-Reiss postiže izoštreno središte slike i nejasno zatamnjene rubove koji ovim fotografijama daju mističnu kvalitetu. Postoji cijena za ovakav način rada. Za korištenje ove kamere svjetlo mora biti upravo onakvo kakvo treba, sunce mora biti u precizno točnom položaju, sjene moraju padati baš kako je potrebno, oblaci moraju pridonositi atmosferi. Ova vrsta fotografije treba dobru mjeru tvrdokorne upornosti i sposobnosti zadržavanja zamišljenog koncepta sve dok nepogrešivo ne kucne pravi trenutak ostvarenja.
Na fotografiji „Route 36, Ohio“ krupan medvjed čini se prijeteći, a istovremeno zbunjen kućom ispred koje se nalazi. Koliko je čekanja bilo potrebno da se uhvate medvjedova sjena, linija u travi s desne strane i svijetla traka prilaznog puta kako konvergiraju udaljenoj kući tako da je njena vizualna težina u ravnoteži s tamnom figurom medvjeda naspram svijetlog neba? Oko umjetnika može dobro zamijetiti važnost brežuljaka u pozadini za kompoziciju, kao i odnos negativnog prostora između tamnog drveća i pozitivnog prostora iza medvjeda, ali fotograf je zarobljen u stvarnosti. Brežuljci su oblik krajolika, drveće fizički objekti. Za razliku od slikara, fotograf ih ne može pomicati po svojoj volji, ne može ih eliminirati ili izmijeniti, već se mora podvrgnuti hirovima prirode. I dok je za razabiranje mogućnosti potrebno oko umjetnika, potrebni su um i srce umjetnika da ih učine vidljivima. Doista, potreban je intuitivan osjećaj za kompoziciju i ravnotežu kao i osjećaj za humor. Pregledajmo fotografiju „Fort William, škotska“, golemu glavu u obliku slova A koja pripada zlovoljnom i dosađenom lavu, čuvaru kuće sa slično oblikovanim krovom na kojem je tavanski prozor istog oblika. Palcem pokrijte maleno drvo i bijelu liniju udaljene kuće na desnoj strani i vidjet ćete kako su ovoj slici neophodni. Na slici „Beverly Hills, Kalifornija“ razmotrite duhoviti kontrast izmedu dostojanstvenih stupova palače i kozlića za piljenje drva na travnjaku.
Iako je umjetnost vječna, a umjetnik prolazan, stvaratelj izaziva prirodnu znatiželju. Svi se umjetnici svojim radom izlažu prosudbi gledatelja. Oni se razotkrivaju na način koji su sami izabrali u moru osjećajnog bombardmana u kojem svakodnevno plivamo i pomoću alata koji su odabrali. Nije mnogo potrebno da bi se otkrilo kako je Velasquez bio oko, ali kakvo oko, Kathe Kollwitz srce, ali kakvo srce. Ansel Adams i Edward Weston obojica pokazuju ljubav prema prirodi, jednog privlači veliko, ogromne planine i duboke doline, a drugog maleno, poput kamenja na plaži, tragova koje su ostavili nježni valovi.
I ovdje slike također govore o fotografu. Najprije miješaju znatiželju i ljudskost; znatiželju za ukrašene travnjake i ljudskost radi dubokog interesa za motive i potrebe za taj čin. Za vrtne ukrase nema geografskih granica, većinom su standardni, a samo fraktalni dio uređuju ili stvaraju njihovi vlasnici.
Kao što je gore spomenuto, sama tehnika istovremeno iziskuje beskonačno strpljenje i predano pamćenje konačnog uradka. Mekani fokus, svjetlosni proboji i izblijedeni rubovi uzrokovani Diana kamerom u rukama oštroumne umjetnice postaju skalpelom dok bi za većinu bili samo nezgrapan instrument. Doista, samo ce umjetnik pokušati stvarati koristeći plastičnu dječju igračku proizvedenu u sada zatvorenoj honkonškoj tvornici „Great Wall Plastic Company“. Uzevši u obzir pažnju koju je umjetnica posvetila prikazivanju detalja na ovim fotografijama, gledatelja ne bi smjelo iznenaditi da je Carol Lubin-Reiss žena od mnogih postignuća. Ona nije samo moćan fotograf kao i njezin jednakomjerno talentirani suprug, Peter, vec je i priznata modna dizajnerica koja stvara jedinstvenu visoku modu za odabrane klijente koji posjećuju njezin atelier.
IZLOŽBE
2003 One Woman Exhibition, Miroslav Kraljevic Gallery, Zagreb, Croatia One Woman Exhibition, Fire House Gallery, Grants Pass, OR 2001 One Woman Exhibition, TMCC Photo Gallery, Reno, NV 2000 One Woman Exhibition, Loyola Marymount University, Los Angeles, CA One Woman Exhibition, Utah State University, Logan, UT One Woman Exhibition, Community College Southern Nevada, N. Las Vegas, NV One Woman Exhibition, Clatsop Community College, Astoria, OR One Woman Exhibition, HARC Foundation, Los Angeles, CA Four Artist Exhibition, Home Sweet Home, RED CHAIR Gallery, Kansas City, MS Apron Strings, El Camino College, Los Angeles, CA American Identities, Gibson Gallery, Suny Potsdam, Potsdam, NY 1999 One Woman Exhibition, ACME Art Company, Columbus, OH One Woman Exhibition, FOTOTEKA Gallery, Los Angeles, CA One Woman Exhibition, ZONE VI Gallery, Dayton, OH One Woman Exhibition, Patten Community College, Oakland, CA 1998 One Woman Exhibition, Sam Houston State University, Huntsville, TX One Woman Exhibition, University of Nevada, Reno, NV One Woman Exhibition, Southern Light Gallery, Amarillo, TX 1997 One Woman Exhibition, U. C. Berkeley, San Francisco, CA The Brain and Self Conference, Copenhagen, Denmark Plastic Fantastic Exhibition, E3 Gallery, NY, NY The Camera Obscured Exhibition, FotoCircle Gallery, Seattle, WA Contemporary Vision with the Plastic Camera, PhotoCentral, Hayward, CA Dreams of Life and Death, The Living Room Gallery, Santa Monica, CA Latent Image Exhibition, Sam Houston State University, Huntsville, TX Group Exhibition, Women in Art, Oakland Community College, MI Group Exhibition, Pennsylvania State University, Altoona, PA Photowork 1997, Barrett House Galleries, Poughkeepsie, NY Aerial View, University Art Gallery, Pitt. State University, Pittsburgh, PA Made In California, City of Brea Gallery, Brea, CA New Mexico Photographer Exhibition, E. New Mexico University, Portales, NM 5th Annual Photographic Exhibition, Phillips Mill,Solebury, PA 1996 About Face, L. A. Municipal Art Gallery, Los Angeles, CA Portraits, San Francisco State University, San Francisco, CA Within + Without-The Intimate Moment, Muskingham College, Ohio The Starting Line, Gallery 777, Los Angeles, CA Photo Metro 14th Annual Photography Exhibition, San Francisco, CA Small Print Works, Atlanta Photography Gallery, Atlanta, GA Latent Image, Dan Rather-Communications Gallery,Sam Houston State University, Huntsville, TX Connections, Self-Help Graphics, Los Angeles, CA Countdown 2000, Gallery 1078, Chico, CA Juried Annual Exhibition, Gallery 777, Los Angeles, CA Gender Agenda, Muskingum College, New Concord, OH L. A. County Fair, Photography Exhibition, Pomona, CA 1995 National Exposure III, Arc Gallery, Chicago, IL P.L.A.N. Exhibition, Spring St. Gallery, Los Angeles, CA Annual Exhibition, Gallery 777, Los Angeles, CA „The Women’s Show“, Danville Fine Arts Gallery, Danville, CA „Home“ Luther College Art Galleries, Decorah, IA Wo-Men’s Impressions/Expressions, Maude Kerns Art Center, Eugene, OR American Culture: Empowerment/Exclusion, Santa Cruz Art League, SC, CA Celebrate Northwest Women, Wiseman Gallery, Grants Pass, OR
BIBLIOGRAFIJA
2001 Shots, Issue #72, June 2001, Page 31, Minneapolis, MN 2000 Hip Fish, January 2000, Volume #3, Issue #28, Page 7, Astoria, OR Oversight Magazine, August 2000, www.oversight.com, Los Angeles, CA 1999 Artweek, June 1999, Volume #30, Issue #6, Page 24, San Jose, CA los angeles magazine, May 1999, Page 162, Los Angeles, CA Flaunt, May 1999, Issue #4, Pages 112,118, and 120, Los Angeles, CA Los Angeles Times, May 20, Section E, Page 20, Los Angeles, CA 1998 Works + Conversations, Volume #1, Issue 1, Pages 14-17, Alameda, CA „Art Beat“, Amarillo Sunday News-Globe, June 14, Page 12D, Amarillo TX Shots, Issue #62, December, Page 6, Minneapolis, MN 1997 Artweek, December 1997, Volume 28, Number 12, Page 2 San Francisco Weekly, December 10-16, 1997, Pages 26-27 Photo Metro, Volume #16, Issue 147, Page 33, San Francisco, CA New Mexico Photographer, Spring Issue 1997, Portales, New Mexico Latent Image, Volume 5, Sam Houston State University, Huntsville, TX Hayden’s Ferry Review, Fall/Winter 1997, Issue 21, Page 70, Tempe, AZ 1996 Photo Metro, Volume #15, Issue 142, Page 8, San Francisco, CA Shots, Issue #53, November/December, Dallas, TX Latent Image, Volume #4, Sam Houston State University, Huntsville, TX The Best Of College Photography Annual: 1996 Photographers Forum Magazine, Santa Barbara, CA New Mexico Photographer, Volume #4, Number 2,Summer 1996, Portales, NM 1995 „Natural Vision“, Chicago Reader, June 23, Pages 28-30, Chicago, Ill Daily Courier, Grants Pass, Oregon, March 9
NAGRADE
1997 Visual Artist Fellowship, HARC Foundation, Santa Monica, CA
ZBIRKE
Permanent collection of Twentieth Century Fox Permanent collection of California State University at Los Angeles Permanent collection of Prescott College, Prescott, Arizona Many Private Collections <strong>Znastvena djelatnost 1997-2003 Otis College of Art and Design, Los Angeles, CA 1999 Los Angeles County Museum of Art, Los Angeles, CA
Rad u zajednici
1997-2003 Teach Art/ Photography to Developmentally Disabled Adults at the Exceptional Children’s Foundation, Los Angeles, CA 1999 Teach Art/ Photography to groups of incarcerated „High Risk Teens“ at Boy’s Republic, Silver Lake, CA Teach Art/ Photography to groups of incarcerated „High Risk Teens“ at Starview Adolescent Center, Torrance, CA Teach Art/Photography to groups of „High Risk Teens“, Richstone Center, Hawthorne