Peformans SAME SAME inspiriran je prvim posjetom Johannnesburgu. Umjetnica inscenira otjelovljeno korištenje aplicirane prostetike ( koristeci elemente maske i umjetnih glasnica) kao sredstvo za pregovaranje o granicama dužnosti i putevima kojima se stvara povijest ostavljajuci pojedinca bez mogucnosti pristupa vlastitoj kulturi. Kroz modele javne umjetnosti moj rad personificira predodžbe o razlikama, i to putem infiltriranja glumljenih likova u specificna okruženja. Koristeci vizualne, auralne i socijalne geste kao oznacitelje djelujem , ponekad i parodirajuci, na postojece personalne i socijalne strukture moci. Cijeli proces nije voden niti ogranicen nikakvim specificnim ocekivanjima, a provodi se namjere da se pomire ili ublaže postojeci odnosi Pitanja samo-reprezentacije i reprezentacije drugih problemi su koje me zanimaju i svijest o kojima želim ocuvati, odnosno problematizirati kroz izazove pitanja: gdje je umjetnost zapravo locirana i kome je namijenjena….
(Mara Verna)
– – – – – – – – – – – – – – – –
Mara Verna od završetka studija umjetnosti u Montrealu 1998, gotovo neprestano putuje stvarajuci radove u sferi public arta i live art dokumenta. Ostvarila je velik broj samostalnih i sudjelovala na mnoštvu grupnih izložbi i festivala u Južnoj Americi, Kanadi, Francuskoj, Njemackoj i Meksiku. Kao predavac gostovala je na University of Cape Town, The South African Centre for Photography, Witwatersrand University, te Concordia University.
Sudjelovala je na brojnim umjetnièkim radionicama i residency programima kao što su: Public Eye (Cape Town), Studio XX (Canada), Groupe Intervention Video (Canada), The Bag Factory (Johannesburg), Les Inclassables (Paris), The Banff Centre for the Arts (Canada). Kao sudionica festivala Mesto žensk- City of Women ove godine, na Prešernovom trgu u Ljubljani izvela je performans „Whites Waiting“.
Program ostvaren u suradnji s ljubljanskim festivalom Mesto Žensk