Olja Stipanović & Eveline Feldmann: Skin

Rad Olje Stipanović serija je fotografija naslovljena DNEVNIK KOŽE/ SKIN DIARY – digitalna kronika koja dokumentira ogrebotine, ožiljke, modrice I slučajne povrede na autoričinoj koži, nastale tijekom 2 godine, te uzrokovane novim cipelama, ubodima komaraca, rukovanjem spravama ili sudaranjem o pokućstvo.  Serija ima intenzivnu, kontinuiranu narativnu nit kao strukturu. To je dokumentacijska arhiva od 400 elemenata.  

Kada se radovi prezentirju kao samostalni otisci velikog formata, ovi makro planovi detalja posebno su delikatni, nježni, a posjeduju I fetišistički prizvuk. Ožiljci I ogrebotine su čitljivi poput znakova, transformiraju se u piktograme, dok digitalni mediji omogućavaju posebnu bliskost koži. Prateći I dokumentirajući na ovakav način, površina kože definirana je kao multifunkcionalna komunikacijska površina, koja generira I bilježi iskustva – informacije I tvari.   

S druge strane, efemerna instalacije Eveline Feldmann sastavljena je od vrečica čaja, kao metafore izumirućeg socijalnog rituala, ali I kao testament vremena provedenog sa prijateljima. Oblikovana je kao krhki zaklon koji samo uvjetno nudi zaštitu. Eveline sakuplja prazne vrečice čaja, rastavlja ih, suši njihov transparentan papir, glača ga, te „kroji“svoje instalacije. Instalacija je velikih dimenzija I sastoji se od brojnih poluprozirnih papirića obojanih čajem. Ova lagana I nježna opna nalik je koži, te reagira na protok zraka u prostoriji. Istovremeno fizičkog I simboličkog karaktera, nudeći zaklon naglašava našu krhkost I ranjivost.   

Projekt koji se realizira zajedničkom izložbom dvaju autorica nastao je na temelju predmeta njihova interesa koji uključuje označavanje, jezik, komunikaciju, te interes za (ljudsku) kožu, posebno njezinu površinu kao mjesto upisivanja. Jer koža je naša posljednja granica, polje kontakta sa vanjskim svijetom. Različitost koja se manifestira kožom (rasa, dob, otisci prsta) definira naš identitet. Dok su tetovaže, piercing, make up, plastične operacije… jednako tako načini izdvajanja, individualizacije i transformacije. Ono što ujedinjuje ova 2 pristupa je ideja kože kao polja istraživanja za širok raspon fizičkih i metaforičkih mogućnosti.

Branka Benčić   – – – – – – – – – – – – – – – –

Eveline Feldmann rođena je u Bernu, švicarska. Arhitektinsku diplomu stekla je pri Atelier 5, Architekten und Planer, a poslijediplomski studij suvremene umjetnosti pri školi za dizajn u Bernu. Izlagala je na brojnim izložbama u Europi i Sjedinjenim Američkim Državama. U New Yorku živi od 1999. godine.   

Olja Stipanović rođena je u Puli, Hrvatska, gdje je u školi za primjenjenu umjetnost i dizajn i započela svoje umjetničko obrazovanje. Od 1992. godine živi u New Yorku.  1998. godine diplomirala je slikastvo (BFA) na njujorškoj Parsons School of Art – Fine arts Department, gdje je 2000. g. i magistrirala (MFA). Izlagala je na brojnim skupnim i samostalnim izložbama u Sjedinjenim Američkim Državama i Hrvatskoj.